22/6
Nu börjar cykeln bli klar. Fick idag nackstöd från JARY som efter lite modefiering på cykel passade perfekt. JAnne RYdman var uppe med sin fru förra veckan och tipsade då om att hans nackstöd som passar HP velotechnik cyklar skulle kunna passa även på min Optima.
Nu är cykeln ännu bekvämare att cykla långt på.

Backspeglar från B&M

MKS-pedaler och Bontragerskor

1/7
Idag kom äntligen GPSen från Garmin. Oregon 300 heter modellen och är en allroundmodell som både kan fästas på cykel och hållas i handen. Dock saknades cykelfästet samt minneskortet med kartor så jag hoppas dom kommer fram i tid så jag hinner gå igenom och planera rutten.

10/7
Idag kom fästet och kartminneskortet. Blir perfekt!

12/7
Idag gjorde jag min första längre test och träningstur. Lördagen gav en kortare tur till Gustavsberg, men söndagen blev STHLM-Nynäshamn. Cykeln kändes bra, vädret va topp. Molnigt när jag startade och anmält regn under dagen gjorde att jag inte hade någon solkräm. Detta fick jag ångra på när jag kom hem med en snygg rosa cykelbränna på armar, ben och nacke. GPSen funkade fint på nervägen. Kanske grusvägen som jag fick cykla på ett tag va fin men hade nog hellre valt asfalt. Känningar i knäna börjar komma tillbaka, men jag hoppas på att detta är ovana, lite träning och kanske lite feljustering av bommen.

På hemvägen visade GPSen en helt annan väg. Åkte förbi grusvägen jag hade kommit ut från tidigare och tänkte nu att den hittat en bättre asfaltväg, men då ville den att jag skulle åka en jätte omväg. Detta märkte jag för sent så det blev nog ett par mil extra. Slutade med att jag körde via Jordbro och Farsta hem, så jag slank in hos mormor och morfar igen för lite bullar och saft. Hade nu stängt av GPSen då jag måste lägga in punkter som den skall följa, annars blir det så här under långresan också.
Solbränd men inte utsliten i musklerna kom jag hem. Tyvärr gjorde knäna superont. Sov dåligt hela natten och kunde bara ligga å tänka på om och hur skall jag klara lika långa dagsetapper i 7 dagar i sträck?!
Måste tyvärr börja tänka om att jag skall klara av att cykla på endast 1 vecka. Har snackat mycket med Monica om at jag måste cykla kortare dagetapper, ta några pauser under dagen; till Nynäshamn cyklade jag kostant; och kanske inte köra lika många timmar per dag. Detta resulterar i att jag behöver några dagar till så jag kommer troligen starta i mitten av vecka 30, inte lördagen 25 som planerat.