1/8
Har nu haft tre nätter i Oppdal och bott i en kompis hytte. Tyvärr inget internet därför dålig uppdatering. Idag har jag cyklat till Sunndalsöra och hade tänkt att sova sista natten där, men när jag kom fram va klockan bara 14:30 så jag har cyklat vidare till Eidsvåg.
Naturen idag har varit helt extrem. Något av det vackraste jag sett. Otroligt vackra dalar och fjäll. Hade en fin backe ner från ca Lönset, där jag bodde, ner till Gjøra. Hade en maxfart på 78km/h. Sjuk känsla!
I Eidsvåg, nära där Kurt-Asle Arvesen kommer från, bor jag på ett enklare hotell. Skönt med internet iallafall. Fick höra att Didi "El Diablo" Senft hade bott på hotellet natten före mig. Se hans hemsida. Han reser runt och följer efter Tour de France cyklister och då ett lopp va i Sunndalen va han där.
Var och åt mat nere i stan. Inte speciellt bra. Imorgon söndag blir det tidig avfärd då jag skall försöka vara framme ca kl. 12.
Välkomstkommitén hade först bestämt att vi skulle möta upp på Skaret som ligger mellan Molde och Elnesvågen, men nu har det blivit bestämt att jag skall cykla direkt hem. Tror det blir skönt det också. Välkomna ni som kan!
Lördagens fakta:
trip: 91,72km
tid: 4:17:18h
medel: 21,38km/h
max: 78,06km/h

-------------------------------------

2/8
FRAMME!!!!
Først lite om sista turen. Vaknade tidigt, Johan, och åt en bra frukost. Kom iväg vid 8:30 och fick ont i knät nästan direkt. Igår när jag klev av cykeln vred jag till knät och kände direkt att något inte va som det skulle. Blev bättre under kvällen, men idag kändes det inte bra. Smärta inuti och när jag klev av och gick uppför några backar kändes det som om något va löst.
Lite uppförsbackar och bra nerförsbackar. Otroligt fint längs viken och början av Fannefjorden. Räknade ner mil för mil. Hade ju lite press att jag skulle vara framme kl 12 och va vid Årø flygplats ca halv. Där møtte Unni och Sivert och vid kl 12 hade jag passerat Skaret.
Sonja kørde førbi och tutade och tog lite bilder. Upp till Øvre Kongefaret är det bara uppfør. Och idag va det varmt. Svetten rann när jag kom upp till gatan. Nu møttes jag av 19 førväntansfulla personer. Monica och hela tjejgänget i bunader, folkdräkt, samt många andra i familjen. Helt skakis kom jag av cykeln och fick champange och gratulationer.
Otroligt härligt att komma fram!

Söndagens fakta:
trip: 75,90km
tid: 3:51:54h
medel: 19,63km/h
max: 59,02km/h

Total sträcka på resan: 991km
Total tid på resan: 48:12h

Nu börjar semestern!!!

FÃ¥tt artikel om mig i Romsdals Budstikkes Nettsida idag torsdag 6/8-09.